A CYFRY… prawdę Ci powiedzą
Nie taki konkurs straszny…
Ostatnio jeden z naszych klientów wyraził taką obawę:
„Ten program, Go to Brand, to jest napisany pod firmy farmaceutyczne”.
Fakt, że czasami kryteria mogą sprzyjać konkretnej branży, ale program jest otwarty dla wszystkich.
Zdarzają się wprawdzie konkursy dedykowane konkretnej, bardzo wąskiej branży. Tak było na przykład w przypadku producentów mebli, dla których ogłoszono konkurs w zakresie automatyzacji i robotyzacji. Takie wsparcie dla branży meblarskiej było jednak bardzo uzasadnione i istotne. Branża ta swojej działalności nie opiera na produktach. Jest bardziej produkcją na zamówienie klienta. Przez to trudniej jej otrzymać dotację na innowacyjne produkty.
Uprzywilejowani – fakt czy mit?
Faktem jest, że niektóre branże faktycznie startują z lepszej pozycji. Mam jednak dobrą wiadomość dla przedsiębiorców, zajmujących się produkcją! Mianowicie, w przypadku dotacji, firmy produkcyjne często mają znacznie większe szanse na sukces niż firmy usługowe czy te, produkujące na zamówienie. Na uprzywilejowanej pozycji z natury są więc firmy, które mają własny produkt.
Uprzywilejowanie terytorialne
W tej perspektywie unijnej (2021-2027) pojawiło się więcej konkursów terytorialnych, skierowanych na przykład tylko do regionu wałbrzyskiego w województwie dolnośląskim.
Dlaczego akurat te konkretne miejsca? Może to przemyślana strategia lokalnych władz, by przyciągnąć więcej inwestycji, a może czynnik polityczny. Tego nie wiemy – i raczej się nie dowiemy. Ale widzimy znacznie więcej takich konkursów, skierowanych tylko dla wybranych regionów.
Good news jest taki, że zazwyczaj środków wystarcza zarówno dla branż uprzywilejowanych, jak i pozostałych sektorów i regionów.
Cyfry nie kłamią
Wrócę do tytułowego uprzywilejowania branży farmaceutycznej.
Wyobraź sobie taką sytuację….
Kryterium punktowane:
branża farmaceutyczna i chemiczna – 5 pkt.
pozostałe branże – 0 pkt.
Nie ma co się frustrować, że konkurs jest tylko dla farmacji.
Zamiast takich mało wnoszących irytacji i spekulacji warto po prostu policzyć:
– Ile punktów może zdobyć Twój projekt?
– Jakie były statystyki – ile trzeba było mieć punktów w poprzednich edycjach konkursu, żeby otrzymać dotację?
Nie odrzucaj szansy na uzyskanie dotacji już na starcie – sprawdź, ile punktów potrzebne było do pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
Nie wiem, jak to wygląda u Ciebie, ale do mnie cyferki przemawiają najbardziej.
Liczby jasno pokażą, na czym stoisz.
Chemia w relacjach? Wolę matematykę!
Wyobraź sobie, że u nas cyfry przemawiają nawet w przypadku rekrutacji. Przy zatrudnianiu nowych członków zespołu korzystamy z kilkuetapowego procesu i zestawu narzędzi. Wiele firm polega na tzw. „chemii” między kandydatem a zespołem. My też dbamy o „chemię”, ale opisujemy ją liczbami 🙂
Jak możemy Ci pomóc?
Jeśli chcesz zobaczyć, jak to działa w praktyce, przygotowaliśmy narzędzie, które możesz pobrać [TU].
Możesz również skorzystać z naszej pomocy w zakresie rekrutacji już teraz.
A już niedługo – nie lada gratka – nasze usługi w tej dziedzinie będą dostępne z aż 85% dofinansowaniem!